Átestem az extra szűzből hardcore motorszerelő kategóriába.Út szélén nagy generál már nem gond.
Történt ugyanis hogy csütörtökön kiesett a dugattyú csapszegét biztosító zéger gyűrű a helyéről. Mondanom sem kell mi szokott ilyenkor történni... A nagykönyv szerint elkezdett zörögni, de mivel volt még kb 20km hogy beérjek így húztam tovább. Akkor még nem tudtam mi van csak fura hangja volt. Beértem. Délután indulás előtt azért próbáltam átnézni de nem találtam semmit , így elindultam haza. A keleti előtt a pici csörgés ciripelés átcsapott hangosabb csörömpölésbe. Én húztam tovább a Kerepesin, már a Keletinél voltam amikor az erő elszállt és a motor megállt. A kompressziónak nyoma veszett! Gondolkodtam mi legyen. Itt állok a keletinél ami ugye tuti bukta hiszen még lakatom sincs. Holnap kell a motor, tehát szét is kéne szedni hogy mi van. Hosszas töprengés után az Aréna előtti AGIP kútra voksoltam. Bementem, elmondtam mi van, segítőkészek voltak és mint egy 1500 forint ellenében vigyáztak is a mocira 24 órát. Most sokan (ha olvassa valaki egyáltalán) felhördülnek hogy "mi van?!", hiszen egy motor még helyet sem foglal... De 1500-at megért hogy holnap is meg legyen. Asszonyt riasztottam hogy jöjjön értem és amég várakoztam lehúztam a hengert. A belső az ölembe potyogott.A zéger kb 4 darabban, a henger összevissza karmolva, dugó halott.
Henger le azzal amink van...
Atomjaira szedve hagytam ott a robogót.Persze az ülés vissza került.
A vaterán árulnak olcsón hengerszettet, le is ütöttem gyorsan egy 70-est 18.000-ért. Reggel felhívtam a csókát mert ugye az én mocim 50-es volt ehhez meg nincs hengerfej de azt mondta hogy azért mert nem is kell.JÓ A GYÁRI!
Elmentem Szigetszentmiklósra kocsival, elhoztam az árut, át az AGIP-hoz, szerelés.... A dugó beleér a hengerfejbe. Oké nem baszol ki velem (gondoltam), elhúztam a Futár motorosboltba ahol Molnár Peti mosolyogva megjegyezte hogy idézem: " 43-as lábra sosem lesz jó a 41-es cipő" és igaza volt, ezt én is átgondolhattam volna.
Nem maradt más választásom, vettem nála mindössze 10.000 forintért egy gagyi kínai 50-es hengert.Jó szar minőség, megragadt már vagy hússzor és nem is megy. Cserébe viszont tudok járni vele, a hengerfejet meg majd átalakíttatom.
Balra barna dobozban a 70-es. Minőségibbnek néz ki mint a jobb oldalon kék dobozban lévő 50-es
A motoros szokások egyébként nem sokat változtak. Nagy motoros a robogósnak még mindig nem köszön, ha nagyon a szélén megyek még mindig mellém jönnek (nem megelőznek hanem párhuzamosan haladunk), az autós kb leszarja a motorost, robogóst, ha 70-el megyek 50-es táblánál akkor is megelőz majd előttem bekanyarodik jobbra....
Egy szóval az idő nem szépített meg semmit csak engem :) Persze még nem tartunk ott hogy üvöltsek és rugdossak mint futár koromban de még az is eljöhet.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
b smart 2012.05.17. 15:13:28