HTML

robogóvalmunkába

Egyszerűbb mint a tömegközlekedés, egyeseknek olcsóbb is. Mégsem használjuk ki. Pedig volt idő amikor a nép autót nem engedhetett meg magának, csak Csepelt, Danuviát, Pannit, Bervát....és a többit. Elfelejtettük? Pedig a II.VH utáni időkben nagy ember volt aki nem gyalog járt! Ma a benzin és biztosítási árak kényszerítenek rá minket, hogy megfelelő megoldást keressünk autó helyett.Íme egy jó példa.

Friss topikok

  • szeberenyi1: Már régen megvan. Ja és az italjetet eladtam.Visszaülök Simsonra. Újabb post hamarosan! (2012.08.03. 09:47) Plexi az eső ellen
  • szeberenyi1: Már gyűlik az új bejegyzésre való, csak még a fejemben! :D (2012.06.05. 05:48) A nagy szíjszakadás
  • szeberenyi1: Én most napi minimum 90-et megyek de azért összejön könnyen a 100km.Óra szerint a 70 GPS szerint 6... (2012.05.27. 08:02) főpróba
  • b smart: VAze az én öreg Malagutim önindítóval pöccre indul... :) mit szereztél megint? (2012.05.26. 20:28) 3.74!
  • b smart: hajrá! (2012.05.17. 15:16)

2012.05.01. 16:43 szeberenyi1

 

 Gyertek ti is robogózni! Itt a nyár!

 

 Gondolom más is utána számolt annak mostanában hogy mi lenne ha nem kéne tankolnia, vagy mondjuk csak a tavalyi áron jutna hozzá az üzemanyaghoz. Ilyenkor a számológép kijelzőjét látva egy pár másodpercig tartó légszomj következik, majd utána átfut az agyunkon az idegesség és a kétségbeesés valamely formája (már akinek).

Én mindig 5-10.000 forintokért tankoltam. Nem voltam soha teletankolós típus. Ennek megfelelően nem is nagyon szembesültem azzal a ténnyel hogy mennyit fogyaszt az autóm amég kölcsön nem adtam. Akkor bizony kiderült hogy bőven 10 liter felett, és már nem volt olyan önfeledt az autózás. Mindig volt motorom de eddig inkább hobbinak tartottam.

Most hogy végre nem én fogom hurcolni a gyereket, elhatároztam hogy visszaülök a robogóra. Egyrészt nagyon drága lenne havonta kocsival bejárnom, mivel napi 90-100km az út, másrészt mivel a várost kell átszelnem a forgalom sem mindegy.

A közlekedő edényem egy a márka utolsó éveiben gyártott Italjet Formula 50 AC. Érdekessége ennek a motornak hogy ma már nem létezik.2001-ben megvette az Aprilia és megszüntette.Az angolok csinálnak hozzá burkolatot...darabonként egy használt moci áráért. A többi alkatrészt úgy kell összeválogatni. Ez morini blokkos mint a suzuki sephia, így a blokkhoz az általános dolgok elérhetőek. Vannak persze dolgok amiről méret alapján tudtam meg hogy jó hozzá a piaggio és a többi...

A táv mint mondtam napi minimum 90km. a motorom gyári 50-es.A tuning erősebb kontraszt rugóban és kuplungrugóban, illetve egy átalakított Gianelli Silencer kipufogóban merül ki ( mert az csak minarellire volt). A motor gyárilag 5 lóerős volt, ma kb 3-at tud.A blokkját tavaly felújítottam így üzembiztos.Végsebessége 70km/h ami városban szerintem elég. Viszonylag rövid idő alatt el is éri, a 60-at pedig nagyon kényelmesen tartja.

Igazi gond csak az emelkedőkkel van.Ha megérzi hogy a Budakeszi úton megyek majd haza akkor már a Budagyöngyénél szarul megy. Egyesek szerint ez kompresszió hiány, szerintem is. De egyenlőre sík terepen jól megy így nem bántom.

Az óra holnaptól indul! Tehát 2012.május 2.án reggel beröffentem a vasat!

Igyekszem rendszeresen leírni tapasztalataimat. Bízom benne hogy a havi 2000km alatt bőven gyűlik majd össze belőle de remélem inkább csak jók :D

1 komment

Címkék: motor munka robogó


A bejegyzés trackback címe:

https://robogovalmunkaba.blog.hu/api/trackback/id/tr214482575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása